Techniczne cechy Cloud Monitoring

Cloud Monitoring jest idealnym narzędziem, pomagającym zapewnić najwyższy poziom ciągłości usługi (Ciągłość Biznesowa). Cloud Monitoring umożliwia uniknięcie problemów w Twojej infrastrukturze zanim jeszcze Twoja usługa będzie zagrażała w dowolny sposób Twoim klientom.
Z Cloud Monitoring możesz:

  • Zobaczyć aktualną kondycję Twojej infrastruktury.
  • Otrzymywać ostrzeżenia na wypadek awarii lub nieprawidłowości w Twojej infrastrukturze.
  • Analizować czasy odpowiedzi Twoich monitorowanych usług, aby przewidzieć konieczność aktualizacji zasobów w celu optymalizacji ich wydajności.
  • Zbierać dane historyczne wydajności Twojej infrastruktury w danym okresie czasu.

Cloud Monitoring umożliwia Ci kontrolę oraz monitorowanie wszystkich usług osiągalnych za pomocą adresu URL lub IP (Serwery Cloud, Serwery Dedykowane, Domeny, strony www, Serwery poczty, DNS, Bazy danych itp.) za pośrednictwem sieci, a które nie są oczywiście blokowane przez firewall. Możliwe jest monitorowanie zarówno usług które posiadasz w Twojej infrastrukturze Aruba Cloud, oraz u innych operatorów. Jest to możliwe ponieważ nie musisz instalować żadnego oprogramowania lub aplikacji na monitorowanych usługach. Podobnie nie są wymagane żadne specjalne konfiguracje ani aktualizacje.

Z naszym Cloud Monitoring możesz monitorować Twoje usługi z wielu "regionów" jednocześnie w tym samym czasie. Regiony są krajami gdzie zlokalizowane są nasze data center z naszym systemem Cloud Monitoring. Gwarantuje to, że Twój firma może być osiągalna nie tylko z włoskiej sieci ale także z innych krajów, aby zagwarantować maksymalną dostępność dla Twoich klientów, także za granicą.
System Cloud Monitoring jest całkowicie scentralizowany, dzięki czemu możesz zarządzać wszystkimi danymi, zapisanymi także w innych regionach, z pojedynczego panelu zarządzania.
Obecnie dostępnych jest 6 regionów, tj. Włochy, Francja, Czechy, Niemcy, Wielka Brytania oraz Polska.

Wspierane protokoły oraz usługi

Z Cloud Monitoring zasoby mogą być monitorowane poprzez następujące protokoły i usługi:

  • HTTP, HTTPS
    Monitoring Twoich usług poprzez HTTP oraz/lub HTTPS jest prost i intuicyjne oraz gwarantuje że Twoje strony będą zawsze dostępne z wybranymi przez Ciebie czasami odpowiedzi; korzystając z opcji usługi Cloud Monitoring możesz także weryfikować określone treści znajdujące się na stronie. Ponadto możesz testować jak działają formularze a nawet strony, pliki zabezpieczone hasłem.
  • Ping
    Kontrole takie jak Ping zapewniają że Twoje usługi będą zawsze dostępne także z różnych regionów w tym samym czasie oraz z wybranymi przez Ciebie czasami odpowiedzi.
  • Certyfikat SSL
    Dzięki kontrolom certyfikatów SSL możesz zweryfikować czy Twój certyfikat SSL nie wygasł, oraz możesz ustawić czas na ile przed jego datą wygaśnięcia otrzymasz ostrzeżenie, tak by móc go odnowić i zagwarantować ciągłość usługi.
  • DNS
    Poprzez testowanie lub kontrolę DNS możesz zweryfikować czy serwer DNS działa poprawnie oraz wykonać zapytanie DNS w celu weryfikacji czy DNS dla określonej domeny jest przetwarzany poprawnie.
  • FTP, IMAP, POP3, SMTP
    Za pomocą protokołów FTP, SMTP, POP3, IMAP możliwe jest monitorowanie poprawności oraz czasów odpowiedzi tych usług dla wybranych portów.
  • Microsoft SQL Server, MySQL, Oracle, PostgreSQL
    Dzięki kontrolom wykonywanym na bazach takich jak Microsoft SQL Server, Oracle, MySQL oraz PostgreSQL możliwe jest weryfikowanie zarówno aktywności usługi oraz poprawności czasów odpowiedzi w dowolnej chwili.
  • SSH, TCP, Telnet
    Aktywując kontrolę SSH, TCP lub Telnet możesz sprawdzać działanie oraz wysyłać ciąg lub określoną komendę oraz weryfikować odpowiedź.

Oto kilka przykładów gdzie Cloud Monitoring stanowi  idealne rozwiązanie w zarządzaniu Twoją infrastrukturą techniczną:

  • Monitoring aktywności, dostępności oraz czasów odpowiedzi strony lub aplikacji webowej (blogi, portale, fora itp.)
  • Monitoring i weryfikacja tzw. Uptime'u dla serwerów www (HTTP, HTTPS, TCP...)
  • Monitoring i kontrola serwerów bazodanowych (MySQL, MSSQL, Oracle, PostgreSQL)
  • Monitoring aktywności serwerów pocztowych (POP3, IMAP, SMTP)
  • Monitoring i kontrola serwerów DNS
  • Monitoring serwerów FTP